Friday, August 27, 2010

28/o8/2010-sabtu pagi.

aku seakan terasa aku memang tidak patut mempercayai sesiapa..aku hanya perlu mempercayai diriku sendiri..sudah cukup puas bagiku..aku tidak sepatutnya mempercayai sesiapa termasuk org yang aku sayang sndiri..kadangkala kita merasakan kita sering dipermainkan even sebenarnya hanya mainan perasaan..
aku terkadang terkeliru dengan keinginanku sendiri..benarlah kata pepatah, manusia xpernah puas dengan apa yang dikecapinya..tapi, aku bukan tak puas!aku cuma inginkan penjelasan atas apa yang berlaku..susah sangat ke?



meragui merupakan sifat semulajadi setiap manusia yang dilahirkan di dunia ini...sehingga kadang2 aku merasakan lebih baik kah tiada perasaan?tanpa hati tanpa perasaan , bukankah lagi tenang?aman dunia ni?
tapi, kalau takda hati dan perasaan, manusia tak berkembang..xda nafsu makan, jadi makan takda...xda nafsu membeli-belah , jadi shopping complex xda...xda nafsu berkeluarga..maka tiadalah keturunan dan generasi...

cuma,..maksud tiada hati dan perasaan di sini, aku lebih menginginkan ketenangan tanpa pernah ada perasaan amarah, curiousity, geram, cemburu dan bab2 hati la kan...

mengagumi sesuatu sering membuatkan aku rasa kebesaran penciptaKu sangat agung..malah aku berasa sangat kerdil dalam cakerawala bima sakti..di manakah aku?

No comments:

Post a Comment